Ontzorgen op IT-gebied gaat verder dan alleen monitoren en beheren

Ontzorgen op IT-gebied gaat verder dan alleen monitoren en beheren
Geschreven door Jeffrey Baay op 25 januari 2021Leestijd: 3 minuten


‘Ontzorgen’. Het is een term die regelmatig valt in gesprekken met partijen die geïnteresseerd zijn in onze IT-dienstverlening. Maar wat houdt deze multi-interpretable term precies in? Onze definitie: het voorkomen dat IT-gerelateerde zaken een belemmering vormen voor de dagelijkse werkzaamheden van jouw medewerkers. 


De IT-omgeving ziet er bij iedere organisatie weer anders uit, maar er zijn wel vaak overeenkomsten. Zo bestaat het netwerk uit netwerkcomponenten zoals een router en switches. Een werkplek is voorzien van een vast werkstation, een laptop of een mobile device zoals een tablet. En de applicaties en bedrijfssystemen bestaan weer uit bekende pakketten op het gebied van Verkoop (CRM), Operations (ERP, POS en Field Service), Financiën en Logistiek (WMS). Deze systemen worden aangevuld met Microsoft Office (Microsoft 365), branchespecifieke software en analyse-en rapportage oplossingen. De (internet)verbinding met de buitenwereld vindt plaats via glasvezel of DSL. 


Actief beheer

De werkplekken en infrastructuur kunnen worden ontzorgt door een IT-partner zoals Outcome. Het voordeel: wij hebben de uitgebreide kennis en expertise om het management en medewerkers te helpen bij lastige IT-gerelateerde vraagstukken. Zaken die niet per definitie tot de core business behoren van de onderneming.
Een belangrijk onderdeel van ‘ontzorgen’ vormt het monitoren en beheren van een IT-omgeving, want daarmee kunnen er vervelende storingen worden voorkomen. Hoe verloopt dat in de praktijk? Een IT-partner zoals Outcome beschikt over beheersoftware die continu een IT-omgeving op verschillende onderdelen in de gaten houd. Zodra er ergens iets dreigt vast te lopen dan komt er een waarschuwing en kan er snel opgetreden worden. Het voordeel: geen of zo min mogelijk productiviteitsverlies.


Een tweede belangrijk aspect van ‘ontzorgen’ heeft betrekking op het doorvoeren van software-updates en upgrades. Dit is van cruciaal belang. Het zorgt ervoor dat werkplekken, kantoorsoftware en IT-componenten optimaal blijven werken en dat de beveiliging van systemen altijd up-to-date is. De realiteit is dat er - helaas - dagelijks nieuwe bedreigingen bijkomen. Het doorvoeren van de belangrijke updates en upgrades vindt veelal plaats op afstand zonder dat de organisatie daar last van heeft. 
Ten slotte is er nog de menselijke factor die zorgen kunnen wegnemen. We doelen hierbij op onze IT-beheerders en gecertificeerde helpdesk-medewerkers. Zij kunnen jouw medewerkers snel en adequaat helpen zodra ze tegen een IT-probleem aanlopen.


Meedenken met de organisatie

Onze monitor-software is handig om een IT-omgeving 24/7 te scannen en we kunnen op afstand allerlei zaken regelen. Maar het is ook van wezenlijk belang om fysiek op een werklocatie langs te komen. We kunnen dan zien wat er op de werkvloer plaatsvindt en hoe de organisatie is ingericht. Het bedrijfsbezoek nodigt bovendien uit om actuele zaken te bespreken. Waar is jouw organisatie mee bezig? Waar lopen medewerkers tegenaan? Welke uitdagingen liggen er in het verschiet? De IT-beheerder kan daar vervolgens op anticiperen en advies geven over aanvullende of nieuwe technologieën. Eventueel kan onze beheerder ook direct te hulp schieten. 


Strategisch partner

Deze bredere benadering van ‘ontzorgen’ is kenmerkend voor Outcome. We denken graag mee met de organisaties die we ontzorgen. De vragen die bijvoorbeeld opdoemen: Hoe kunnen we onze beveiliging of connectiviteit verbeteren? Hoe kunnen we verder standaardiseren? In hoeverre zijn de medewerkers genoeg getraind en opgeleid? Zijn de protocollen nog actueel? Outcome stelt zich dan op als strategisch partner die jouw organisatie niet alleen ‘ontzorgt’ op het gebied van IT-beheer maar ook helpt aan IT-oplossingen die bijdragen aan de verdere groei van de onderneming.


Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op dit gebied? We gaan graag het gesprek met je aan.

Geschreven door
Jeffrey Baay
Jeffrey BaayDirecteur

Afspraak maken

Wil je meer weten over de mogelijkheden die wij jullie kunnen bieden? Plan dan vrijblijvend een afspraak in met één van onze specialisten!

maak een afspraak